25 Kasım 2014 Salı

HAYAL GÜCÜ VE GELİŞİME KATKILARI

Her insanın doğasında var olan bir özelliktir hayal kurmak, sınırları yoktur hemen hemen her şeyi kurgulayıp mini bir dünya yaratabiliriz ,hayallerimiz olumlu yada olumsuz pek çok şeyi içerebilir bazen küçücük bir an bambaşka şeyleri çağrıştırıp mutlu yada mutsuz edebilir.
Çocuklar ise gelişim süreçleri boyunca ilk deneyimlerini kurguladıkları hayal güçlerini kullanarak oluşturdukları oyunlarla pekiştirirler bundan zevk alır yada doğruyu yanlışı öğrenirler güncel yaşantılarının minimize edilmiş halleri yada söylemek isteyip te söyleyemedikleri şeylerdir bunların tamamı hayal gücünün etkisidir zihinlerine bilişsel farklılıkları ve metodları yerleştiren küçük bir dünya.
Çeşitli sebeplerden dolayı zihinsel yetersizlikleri olan çocuklar  eğer bu konuda uygun koşullar oluşturulup eğitilebilir yada bu konuda algı geliştirmeleri konusunda teşvik edici oyunlarla sürekli bir uyaran alırlarsa eğer gelişimlerine olumlu etkileri olacağı inancını taşıyorum.
Örneğin Taylan birden fazla problemi barındıran bir çocuk görmüyor,ortopedik sıkıntıları var,konuşamıyor ama onunla oynadığım oyunlarda hem merakını hemde duyularını kullanmasını gerektiren aktivitelerle meşgul olduğumuzda daha katılımcı ve meraklı ,farklı bir zaman diliminde bir sonraki tekrarlanan oyunda onu mutlu eden aktiviteye götüren dürtünün hayal gücü olduğunu biliyorum, çünkü farklı zamanlarda aynı oyunu zorlama yolu ile denediğimde ve o mutsuz olduğunda yani kendi hisleri ile hareket etmediği zorlantı yolu ile yaptırılan o davranışa verdiği tepkiyi görüyorum o davranışın içinde kendi duyguları ve hisleri yok bu sebeple zihinsel engelli yada otizm gibi farklılıklara sahip çocukların hayal güçlerini kullanmalarını sağlamayı önce ebeveynleri öğrenmek zorunda bir yetişkin olarak hayal kurmayı bir çocuğun bakış açısı ile bakmayı öğrendiğimizde onları bu dünyanın içine çekmek daha kolaylaşır diye düşünüyorum bu sebeple artık hayata biraz daha farklı bir gözle bakıyorum diyebilirim bazen oğlumla evde eğitim çalışmaları diye başladığım süreçte bir bakıyorum oyuncaklarla ben oynuyorum bizim kerata kendi aleminde kendi o hallerime güldüğüm zamanlar oluyor. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder