22 Kasım 2014 Cumartesi

ENGELLİ ÇOCUKLARIN AİLELERİNİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIMI

Çocukların eğitim ortamındaki gelişiminde en temel ilkelerden biri öğretmenlerin,öğrencilerin ve ailelerinin eğitim süreci içersin de hep beraber olması.Engelli çocukların okul veya rehabilitasyon ortamında kazandıkları becerilerin ev ortamında pekiştirilmesi,okul ev tutarlılığının sağlanması ve ailelerin okul ortamının etkili bir unsuru haline gelebilmesi çok önemli.
Ailelerin eğitim sürecin de etkili bir biçimde yer almasının pek çok nedeni var.

-Bunlardan en önemlisi anne ve babaların çocuklarıyla en yoğun iletişim içersin de olmalarıdır.Eğitim sürecinde çocuklarının gelişiminde anne ve babalarının gözlemlerinden ve görüşlerinden faydalanmak eğitimci içinde önemli bir anlam taşımaktadır.
-Aile katılımı ile geliştirilen eğitimden hem aile çocuklar daha fazla yarar sağlamaktadırlar.
-Engelli çocukların aile-eğitimci işbirliği ile giden eğitimleri sırasında hem bilişsel hem fiziksel yönden daha fazla geliştikleri gözlemlenmektedir.
-Ailelerin okula ve eğitim sürecine olumlu tutumlar geliştirmesine yardımcı olmaktadır.
-Bu tutum aileyi olduğu kadar eğitimi sağlayan kurum ve eğitimci içinde güçlü bir tutum sergileme konusunda itici bir unsur sonuçta bir işbirliği oluşmakta ve verim artmaktadır.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder