18 Kasım 2014 Salı

ETKİLİ ÖĞRETİM'E NASIL KATKIDA BULUNABİLİRİZ


Öncelikle birden fazla  özel gereksinimleri olan bir çocuğun gelişimine katkıda bulunmaya çalışırken bu işin bir sistematiği olması gerektiğini ve etkili olabilmesi için bir program ve düzenleme yapmam gerektiğini biliyordum ama nasıl olacaktı,çok ciddi bir araştırma başladı bunun için Üniversitede öğrenci olan bir tanıdığımdan ilgili alanda eğitim alan arkadaşlarından eğitim kitaplarını istemiştim sağ olsun oda ihmal etmeden temin edip bir kitap göndermişti bir kitap o kadar çok işime yaradı ki anlatamam.
İlk önce kafamdaki karmaşa biraz daha azaldı olaya daha farklı bir gözle bakmaya başladım küçük adımlar kelimesi,engelin özellikleri,eğitim programları hakkında daha geniş bir perspektifim olmuştu.
Artık engelli bir çocuğun zavallı annesi,onun gereksinimlerinin tamamını onun yerine yapan bir hizmetçi gibi değilde  bize nasıl ulaşacağını bilmeyen bir çocuğun ihtiyaçlarını anlamaya çalışıp rehberlik etmek amaçlı davranışlar sergileyen bir anne olmuştum bu süreç uygulamalarla başladı  ve iyi ki de başlamış.
Etkililik nedir .?
Etkili Öğretimin Bileşenleri nelerdir.?
Bunları okuyarak anlamaya ve uygulamaya çalışıyorum ve aldığımız özel eğitimin de katkısıyla tabi.
Bu süreçte de izliyorum neler yapılıyor bunların tamamından bir çorba oluşturdum ama bizim için etkili bir eğitim çorbası çünkü şunu artık yaşayarak biliyorum her engel grubunun kendine has rahatsızlıkları ve tedavi yöntemleri olmasına rağmen en önemli unsur özel gereksinimli çocuğun karekteristik yapısı  zaafları,zayıf yanları,güçlü yanları,ilgilendiği şeyler ,severek yaptığı şeyler ,bunu ise en iyi ebeveynleri bilebilir bazı uyarlamalar yapmak gerekebiliyor yani çocuğun mizacına göre.
Öncelikle bir program dahilinde olmalı her şey ama şu gerçek asla unutulmamalı profesyonel destek alma konusunda asla tereddüte düşmemek lazım.
1-Öğretimin planlanması 2-Ne öğretileceğine karar verme 3-Nasıl öğretileceğine karar verme
4-Gerçekçi beklentilerin belirlenmesi 5- Öğretim yöntemi 6- Öğretim hazırlığı
7-Zaman kullanımı 8- Olumlu eğitim ortamı yaratmak 9- Öğretimin sunulması
10- Öğretim içeriğinin sunulması 11- Öğretim değerlendirmesi 
gibi  ve en önemlisi tüm bu planlanmış süreç içerisinde Tutarlı,Sabırlı,Kararlı davranışlardan vazgeçmeden hareket etmek planlanan eğitim için yeterli zamanı tanımak.
.


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder