2 Kasım 2014 Pazar

ALTI YAŞ DİŞLERİ ÇIKIYOR EYVAH


Oğlumun 2.azı dişleri çıkıyor kabus gibi bir dönem yaşıyorum çocuk gece gündüz mutsuz ağrılı ve nöbet modun da epilepsi nöbetlerini tetikledi işin kötüsü hastaneye diş muayenesine götürdüğümde muayene edebilmek için zorla ağzını açmak zorunda kaldım tabi oğlum altta kalır mı oda bir güzel parmağımı ısırdı,zaten engelli çocuklarda muayene anestezi ile uyutulduktan sonra yapılabiliyor ama olsun doktor en azından sorunun gerçekten diş mi? yoksa başka bir problemden mi kaynaklandığını anlamasına yetecek kadar fırsat bulabildi .
Ama yinede kapsamlı bir muayene için bölgemizde ki ağız ve diş sağlığı merkezin de sadece engelliler için hizmet veren poliklinikte anestezi altında bakılmasının daha sağlıklı olduğunu söyleyince biraz huzursuz oldum çünkü anestezi için çok uğraştırıyorlar bunu küçük çocuğunu ameliyat öncesi prosedürleri yerine getirmeye çalışanlar olduysa bilir zihni sinir bir durum yani.

Neyse başa gelen çekilir katlanacağız nede olsa oğlum diş çıkartıyor o diş çıkartana kadar ben dökeceğim durum onu gösteriyor:)
Bu arada çocuklarda süt dişleri ve ilk kalıcı dişlerle ilgili bir sürü şey öğrendim mesela oğlumun şu an çıkartmaya çalıştığı dişler 2. azı dişleri 2 üst 2 alt olmak üzere 4 adet olacak ve bu dişler ağızda ömür boyu taşıyacağı ilk çıkan dişler olduğu için ve çok erken yaşta çıktıkları için bakımlarının ne kadar önemli olduğunu öğrendim.
Bu durum engelli çocuklarda daha da önemli bir yer tutuyor düşünün ki sadece rutin bir muayene bile anestezi ile olabiliyor.İşlem gerektiren diğer sorunlar için çok daha uğraştırıcı ve acılı bir süreç bu sebeple her altı ayda bir kontrollerinin düzenli bir şekil de yapılıp kontrolden geçirilmelerinde fayda var

bu tablo ilk süt dişleri ile ilgili bunlardan sonra çıkanlar ağızda kalıcı olan dişler 20 dişten sonrası çürüme yaparsa kalıcı hasarlara sebep olabilir dikkat etmek çok önemli bunu da paylaşmak istedim özellikle engelli çocuklarda bu çok önemli çünkü zaten kendilerini ifade edemiyorlar bu görev bakımını üstlenen kişinin çok dikkat etmesi gereken işlerden biri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder