18 Kasım 2014 Salı

ENGELLİ AİLELERİNİN TOPLUMDAN BEKLENTİLERİ

Bazen kendimi dipsiz bir kuyuda zifiri karanlık bir yerde gibi hissettiğim zamanlar oluyor,ne mutlu ki bu duygu durumu uzun sürmüyor çabucacık toparlanı veriyorum ama bu  tarz duygu durumları çok yıpratıcı,organize olmayı algımın açık olma durumunu psikolojimi yıpratıyor çabuk incine bilir oluyorum.
Sürekli olarak dikkatli, üretken,zinde olmak zorunluluğu çok tatsız olabiliyor çünkü insanım bazen ohhh şöyle miskinlik yapasım geliyor,belki çok fazla programlı olmayı istemediğim anlarım oluyor.
Ben Öğretmen değilim,Doktor yada Hemşire,Fizyoterapist,Psikolok bunların hiç biri değilim algım sıradanlığımla var vasatım işte her kes kadar işte sadece anne olmayı çok istemiştim ,şunu biliyorum anne olmak zaten zor bir şey ömür boyu sürecek bir tedirginlik bir kalp atışının yanına bir diğerinin eklenmesi durumu ama Engelli aileleri için durum biraz daha komplike.
Engelli bir bireyin anne ve babasının tüm yaşadıkları ile nasıl ve ne ölçüde başa çıktıkları sosyal destek ile paralel gidiyor.
Ailelerin yaşadıkları bu beklenmedik durumla başa çıkmaları büyük ölçüde diğer ailelerle ilişkilerine ,onlardan aldıkları desteğe ve onlara ne ölçüde yardımcı olduklarına da bağlıdır.
Ailelerin arkadaşlığa,dostluğa,yalnız olmadıklarını hissetmeye ve duygusal desteğe ihtiyaçları vardır.Bu desteğe genişletilmiş aile fertlerinden ,yakın çevreden aldıkları gibi psikolojik danışma gruplarında diğer annelerden,babalardan da almaktadırlar.Bu gruplar annelerin,babaların birbirlerine duygusal,sosyal yönden yaklaşmalarına,yalnız olmadıklarını fark etmelerine yardımcı olur.
Böylece annelerin,babaların yaşadıkları depresyon,karamsarlık duyguları yerini,başarma,kendine güven ve başkalarına yardım etmenin getirdiği tatmin duygularına bırakır,bunun olumlu sonucu olarak da yaşanan kaygı durumunda belirgin bir azalma olur.
Gelişen bu destek sayesin de toplum özel gereksinimi olan bireylerin farkında lığını hisseder ve aileleri olumluya doğru gelişir yoğun çaba harcamaya başlarlar çocuklarının ve kendi değişimleri için gerekli hizmetleri,servisleri anlatmaya talep etmeye başlarlar,çeşitli toplumsal kurumlar çerçevesinde faaliyetler gerçekleştirirler dernekleşmeler,yardım kurumlarında gönüllü çalışmalar gibi ve toplumun etkin birer bireyi haline dönüşürler.
Şahsım adına söylemek gerekirse sosyal medya üzerinden edindiğim ortak sorunları olan arkadaşlarımla yaptığım sohbetler,fikir alış verişleri çok rahatlatıcı  bilgilendirici ve umut verici .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder