2 Kasım 2014 Pazar

ANTİBİYOTİK KULLANIMI

Taylan prematüre doğum sonrası komplikasyonlardan dolayı bir çok sorunla karşı karşıya kaldı düşük doğum kilosu uzun kuvöz öyküsü,o dönemde yaşadığı problemlerden dolayı hassas ve kırılgan bir bünyeye sebep oldu.
Toparlanması çok zaman aldı tabi her engelli çocukta olduğu gibi yaşadığı en önemli sorunlardan biri sık enfeksiyon problemleri bağışıklık sistemi çok zayıf olduğu için neredeyse hastaneden çıkamaz olduk,en ufak bir viral yada bakteriyel enfeksiyon zaten zayıf olan bünyesini hemen etkiliyor,yükselen ateş,burun akıntıları,hafif öksürüklerle başlayan basit bir rahatsızlık bile çok ağır geçen bir rahatsızlık döneminin başlangıcı olabiliyordu en azından durum bizde böyle.

Bu sebeple Taylana çok sık antibiyotik kullanmak zorunda kalıyorduk eğer durum acilen toparlanmazsa yükselen ateş dolayısıyla epilepsi nöbetleri geçirebiliyor bünyesi yaşadığı rahatsızlıkla kendisi mücadelede çok zorlanıyordu.

Sık antibiyotik kullanımının tedavi edici özelliklerinin yanı sıra ne kadar yıkıcı olabileceği de hekimler tarafından sıkça belirtiliyor.
Bende kendimce bir sürü yol denedim çoğu sürekli olarak görüştüğümüz doktorumuza danışılarak yapılan şeyler ama birazda kişisel çabalarımla gerçekleştirdiğim şeyler.

Mesela ev yoğurdu yoğurdumu kendim mayalıyorum,kefir mayalıyorum biraz zahmetli ama çok faydalı çevrem müsait olduğu için köyden istediğim kuşburnu marmelatları kurutulmuşundan yapılan kuşburnu çayını,taze zencefil,müskat,meyan kökü,karanfil,kök tarçın,havlıcan,ıhlamur, karışımından yaptığım kış çaylarından taze iken içirdiğim de daha az ilaca ihtiyaç duyduğumuzu farkettim. Harnup pekmezi neredeyse hep kullandığım kahvaltı malzemelerinden demir oranı diğer pekmezlere oranla daha yüksek olduğu için ekstradan balık yağı,ceviz içi,taze tereyağı,halis zeytinyağı,gibi yağları düzenli ve gereği kadar kullanma konusunda özen gösteriyorum dönemine uygun meyve ve sebzeleri tercih ediyorum özellikle enginarın çok faydası olduğu düşüncesindeyim kışında yedirebilmek için derin dondurucuda bol miktarda depoladım bu aralar favorim taze sıkılmış nar suyu ilaç niyetine zaten gün içinde sabah,öğle ve akşam epilepsi ilacı aldığı için karaciğer ve böbrekleri sürekli olarak bir yorgunluk içinde yapabileceğim tek şey beslenmesi konusunu çok ciddiye almak  dışarıdan işlenmiş abur cubur larla beslememeye özen gösteriyorum ve faydasını görmeye başladık 6 yaş dişlerini çıkarttığı bir dönemde olmasına rağmen ki bu süreç bizim için çok zor geçiyor iştahsız ve sürekli bir huzursuzluk hali içinde iken bile epilepsi nöbetleri olmadı oysa daha önceleri sabah hastalanmaya başlar gece soluğu acil serviste alırdık .

Bakteriyel bir enfeksiyon varsa düzenli beslenme ne yapsın diye düşünebilirsiniz doğrudur ama ne kadar güçlü bir bünye ve bağışıklık sistemini oluşturabilirsek o kadar az ilaç kullanırız diye düşünüyorum bu sebeple mutfak için biraz zaman ve uğraş gerekiyor.
Sağlıkla kalın 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder