6 Kasım 2014 Perşembe

ENGELLİ ÇOCUKLARDA KAZANILMASI GEREKEN ÖNCELİKLİ ÖZ BAKIM BECERİLERİ 1

Engel gruplarına göre birincil,ikincil sıralaması pek doğru değil belki ama en azından ben kendi güncelime göre bir sıralama yaptım.
Aslında öz bakım becerileri kapsamının dışında bir öncelik ama biliyorum ki bu adım oğlumu bir sonraki adıma yani işin özüne taşıyacak.
Şu anki yaşadığı gerçekliğe uygun adımlarla gitmeye çalışıyorum hedeflerimi çok küçük adımlara böldüm çünkü oğlumun yaşadığı fiziki sorunlar maalesef 1 den fazla ve hepsiyle birden başa çıkmaya çalışmak çok yorucu olabiliyor.
Öncelikle kaba motor faaliyetlerini harekete geçirmem gerekiyor çünkü hala bağımsız yürüyemiyor.
 Bu fiziki engeli aşmak için çok çaba harcıyorum,görme engelinin dışında Otizm tanılı bir çocuk olduğu için vücudunun yeryüzündeki kapladığı alandan habersiz bu sebeple işimiz biraz daha zor hem vücudunu tanıtmaya ve farkındalığını yaşamasına çalışıyor hem de işlev dışı olan sol bacak ve kolunun işler hale gelebilmesi için mücadele ediyorum.
Ama işin en sevindirici kısmı tüm bu çabalar meyvelerini vermeye başladı günlük merdivenlerden iniş çıkışlar diğer elini merdiven trabzanlarını kavraması konusunda onu zorladığı için artık ellerini daha işleve uygun kullanma ve farkındalık başlattı.Çünkü en ilkel durumlarda bile korunma iç güdüsü her zaman kazanır düşeceğim korkusu oğlumu mecbur bıraktı mecburiyet hissinden pek hoşlanmam ama bu sefer durum bunu gerektiriyor.
Özellikle c.p li olan elini kullanma konusunda ısrarcı davranıyorum zaten sağ elini kullana biliyor sol elinden sağ eline bir şeyler aktarabilmesini sağlamayı başardım ki bu çok önemli ve çok uğraştırdı  iki elinin koordineli bir biçimde kullanıyor olması fiziksel olarak onu bir üst kademeye taşıdı artık sandalyeye kendisi oturuyor destek almadan ve dengeli bir biçimde bağımsız otuyor,yatağına hafif destek alarak çıkabiliyor,koltuktan yada sandalyeden inerken kontrolünü sağlama konusunda daha özgüven kazanmış durumda klozete oturttuğum zaman çocuklar için olan klozet kapağının kenarlarını kavrayarak büyük tuvaletini yapabiliyor henüz küçük tuvaletini yapmayı ret ediyor ama sorun değil bu durumun da o yeterli düzeyde farkındalık yaşamaya başlayınca kendiliğinden yoluna gireceğini artık biliyorum hatta eminim,sadece sabırla ve tekrar tekrar yapılmaları gerekiyor.
Bu adımla beraber ufak ufak kazandırmaya çalıştığım alt yapısını oluşturmaya çalıştığım şey tuvalet eğitimi bir kısmı halloldu yılmak yok maalesef durum böyle birden fazla problemi olan her anne çok yaratıcı fikirlerle duruma birazda kendi müdahale etmeli ama profesyonel eğitim kurumlarından kesinlikle destek almak şart,fikir alış verişi insanı yüreklendiriyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder