2 Kasım 2014 Pazar

KENDİNİ KEŞFETMEK

İnsan yaşamı boyunca ilk gelişim evresinden tutunda erişkinliğe kadar geçen süreçte bir sürü yolculuk yapar.Oraya buraya şuraya bir takım güzellikler zenginlikler, eğlence macera arar .Bu arayışın bazen mutluluk bazen de huzur getireceğini, bizi dinlendireceğini umut ederiz, ama öyle bir yolculuk vardır ki bu tamamen kendimize dair içimizdeki bizle ilgili kendi zenginliğimiz,dinginliğimiz,duygu iniş çıkışlarımızda ki saflık la ilgili .
Böyle bir yolculuğu ne kadar sık tasarlayarak yapıyoruz bilmiyorum, ama en güzel tatilden bile güzel sakinleştiren dinlendiren tüm samimiyetiyle teselli eden mutlu eden  bir yanı var. 
Bu yolculuğa giderken yanınıza hiç bir şey almanıza gerek yok sadece kendiniz ve duygularınızın yanınızda olması yeterde artar bile yeterli çünkü bu yolculuk özünüze yolculuk la ilgili koca bir ömrü öğütürken kaçımız yaşam amacımız tam olarak hayattan neler beklediğimizi bilmeden yaşıyoruz .
Önce kendisi olamadan dıştan gelen duygu ve düşüncelerle ki bunlar bize ait değildir birileri öyle söylediği yada hissedip düşündüğü ve bize empoze etmeye çalıştığı için vardır kaçımız gerçek ben yani kendim yaşamdan ne bekliyorum amacım nedir? anda hissettiğim şey ne ise neden böyle hissediyorum ? diye kendi iç dünyasını yoklar acaba 

İnsan ben diyebildiği kadar vardır ve mutludur,  Mutlu insan sevgi,öz saygı, güven,yaşama dair tüm olumlu duygu ve düşünceleri alırken de verirken de sadece öyle hissettiği için yapar, bu içinden gelir uzaklardan değil. Yaşamla barışık ve duru bir görüşe sahiptir yani kör değildir önce kendini sonra çevresinde ki her şeyi gönül gözüyle görür.

Herkesin bu yolculuğa mutlaka çıkması gerektiğini ve kendisini oluşturan her bir duyguyu düşünceyi beden dilini anlaması gerektiğini düşünüyorum çünkü her bir parçamız bütünlük içerisinde ki kendimizi oluşturuyor ve her şey canlı ve bazen var olan o parçayı tamir etmek bazen de işlevine uygun kullanmak gerekebiliyor fark etmediğin bir şeyi kullanman mümkün değil,işte bu insanın kendi iç dünyasına yolculuğuyla mümkün .

Ben başladım bile çok eğlenceli bazen bir uçurum kıyısında yapılan yürüyüş kadar ürkütücü bazen kuş tüyü bir yastıkta şekerleme yapmak kadar dinlendirici içten dışa dönüşlerde ise inanılmaz bir dinginlik ve huzur var ki çok başındayım ama bu kadarı bile kendi iç zenginliğimin tadını çıkartmam gerektiğini söylüyor kendine merhaba demek eğlenceli deneyimlemeniz umuduyla.

Sevgiyle kalın 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder