24 Ağustos 2013 Cumartesi

GÖRME ENGELLİLERİN EVDEKİ YAŞAMLARIYLA İLGİLİ

Öncelikle bir bireyin görme engelli olduğu anlaşıldığında ailelerinin nasıl bir paniğe kapıldığını anlatmak çok zor, böyle bir şey ancak deneyimlendiği zaman tam tarifini bulabilir bu şaşkınlık ve moral bozukluğu geçtikten sonra hummalı bir araştırma başlar biraz ondan biraz bundan derken hiç bir zaman tam olarak istediğiniz şeye vakıf olamaz konudan konuya atlayıp durursunuz, nedense hiç bir şeye zaman yetmez tam olarak anlaşılamaz hep bir ürkeklik olur acaba şöyle mi acaba böylemi hep bir eksiklik hissedersiniz bir türlü tamamlanamaz bir ev ödevine dönüşür konu ve hastalık tamda çalışmadığınız yerlerden sorar sınav sorularını. Tüm bunları bir kenara bırakıp acilen ve hiç zaman kaybetmeden işin ehli insanlardan eğitim kurumlarından yardım alınmalı ve beraberce bir program uygulamalısınız  ve bu çalışma eş zamanlı ve kesintisiz olmak zorunda , evde ciddi zaman ayırmak zorundasınız,çevrenizde yardım alabileceğiniz her kapıyı zorlamalısınız örneğin Taylan birden fazla engeli olan bir çocuk sıralarsak (Görme engelli 5 evre roplu hiç görmüyor- serebralpalsili sol tarafı el ayak-epilepsi hastası-otistik )tüm bunlarla ilgili çok ciddi araştırmalar neler yapılabilirim lerden sonra birde baktım ki çok ciddi bir bilgi birikimi ve malzeme birikmiş elimde bunları benimle aynı süreçten geçen annelerle paylaşmak ve bir nebzede olsa işlerini kolaylaştırmak istedim bu sebeple bu blokta birikimlerimi duygularımı paylaşmak istedim çünkü artık biliyorum ki acı paylaşınca azalırken sevgi ve deneyim paylaşıldıkça çoğalıyor hem acımı azaltmak hemde sevgi ve deneyimlerimi çoğaltmak için işe koyuluyorum hadi bana kolay gelsin :D



1-Öncelikle her günü programlamanız gerekiyor kendinize bir çizelge hazırlayın
2-Çocukla evdeyken yapmayı planladığınız oyun ve aktiviteleri düzenli yapmaya çalışın
3-Fiziksel aktiviteleri kısıtlı olduğu için yardımımıza ihtiyaçları var evde fiziksel aktiviteleri için bir alan
    oluşturun bir nevi fizik tedavi alanı ama o bunu oyun alanı gibi algılasın lütfen daha keyifli geçiyor
    hayal gücünüzü kullanacaksınız :D
4-Fiziksel olduğu kadar diğer duyu alanlarınada hitap edeceğiniz şeyleri deneyin mesela onunla koku
    terapileri yapın çeşitli koku yağları var onlarla masajlar yapın ,onunla sohpetler yapın ,bunları yaparken
    fazla beden gücü kullanmak zorunda olmadığınız için sizde dinlenmiş olursunuz.
5-Düzenli olarak çarşıya pazara onunla çıkın farklılıkları hissedip sizinle beraber olmanın tadını çıkarsın
    inanın bu sizede iyi gelecek çocuk soğuk havada soğuk havanın belki bir yağmur damlasının yüzüne
    dokunuşunu hissedecek,bir kar tanesinin ürpertisini hissedecek,rüzgarı,güneşi hissedecek,bunları evde
    veremezsiniz,önemlidir her dışarıdan geldiğimizde Taylandaki o pozitif enerjiyi ben hissedebiliyorum.
6-Evinizin dışından birileri bu bir komşu olur bir arkadaş olur hiç önemli değil sizi ve çocuğunuzu koşulsuz
   anlayabilsin yeter sürekli bir kontrolör gibi kullanın o itici gücünüz ve yolunda gitmeyen şeyleri görmenizi
   sağlayan bir hakem olacaktır, bunun için kendisinden isteklerde bulunun arada bir genel durum hakkında
   konuşun iyiye giden yönleri sabit kalan yönleri hakkında mümkünse arşiv yapın mesela ben videolar ve
   resimler çekiyorum ve arşiv oluşturdum ve ilerlemeyi izleyebiliyorum.
  Aslında tüm bunları denerken tüm yaşam tarzınızı yeniden elden geçirip yapılandırmanız gerekiyor çünki      onlardan önceki yaşam engelsiz bir yaşamdı şimdi herşeyi ama istisnasız herşeyi onların hayatlarını  kolaylaştıracak şekilde tasarlamayı tercih etmemiz gerekiyor bazı şeyler doğaçlama gelişiyor farkında
 olmadan ve uygulanıyor onlara yeterli zaman ve fırsat verilirse neler yapabileceklerini kimse kestiremez.
 İnanılmaz güçlüler azimliler .






1 yorum:

  1. Tebrik ediyorum basasrini azmine Allah hep yaninda olsun, diger Aile bireylerinin bu bilgilerden kesin yararlanmasi gerekli sevgiler Yusuf.

    YanıtlaSil