27 Ağustos 2013 Salı

GÖRME ENGELLİ ÇOCUKLARIN VE OTİSTİK ÇOCUKLARIN BENZER DAVRANIŞLARI HAKKINDA

Görme engelli çocukların kendilerine has davranış biçimleri ilk bakışta durumun yabancısı olan insanlar için çok tuhaf hatta anlamsız gelebiliyor ,değişik yorumlara sebep oluyor,davranışların kendine has o çocuğun kendiyle alakalı yanları var içinde bulundukları ortamda eğer yeterli diyalog kurulmazsa uygun şekilde yaklaşılıp o belirsizlik ortamı onlar için anlamlı hale getirilmezse kendi içlerine dönüyorlar,bunu anlamak o kadarda zor değil aslında tek yapılması gereken empati kurarak mevcut durumu anlamak ona göre davranmak gerekir. İletişim dünyaya açılan bir kapıdır eğer görme engelli olan bir bireyle iletişim kurmak istiyorsanız onunla direk diyaloğa geçmelisiniz çok basit bazı gerçekleri bizler gören insanlar olarak  gören gözlerle gözden kaçırıyoruz aslında :D 
Nasılmı yapıyoruz bunu görmeyen bir insanın çevresiyle diyaloğunu sağlayan bir kaç enstrumanı  var duyabilir,koklayabilir,dokunabilir,tadabilir dünyayı anlamak için bunların neredeyse tamamı görme engelli biri için hayati önem taşır.Tüm bu saydığım çevreyi algılamada büyük önemi olan bu unsurlardan mahrum bırakılırsa yapabilecekleri çok fazla bir şey kalmıyor, kendi dansa benzer davranışlarını sergilemeye başlıyorlar kimi ellerini sallıyor,kimi başını sallıyor,kimi sağa sola dönme eylemi gerçekleştiriyor,kimi sağa sola sallanıyor,kimi kafası yere eğik vaziyette dolaşıyor,kimi başını çok fazla kaldırarak dolaşıyor bunların tamamı iletişimden mahrum kaldıklarında ortaya çıkan davranışlar bizler için dıştan bakıldığında rahatsız edici olmasa da anormal davranışlar gibi görünen bu hareketler onlar için gayet normal ,bu davranışlar görememesinden kaynaklanıyordur ama otistik bir çocuğun göz teması kurmaması sosyal yönden iletişimde problemler yaşamasından kaynaklanan bir davranış bozukluğudur otistik çocuklar bu sallanma, dönme,içine kapanma eylemini normal insanlarla aynı bilişsel boyutta olmamaları yüzünden yaparlar oysa görme engelli bir birey göremediği için diyalog kuracak veriden mahrum olduğu için bu hareketleri yapar, ama davranışsal benzerlikler yüzünden pek çok görme engelli zihinsel engelli muamelesi görüyor zaten zor olan yaşamları dahada bir zorlaşıyor hele birde bu bahsettiğimiz Duyma,İşitme,Koklama,Dokunma gibi duyulardan herhangi birinin daha yoksunluğu zaten görme yetisinden mahrum birinin hayatını ne hale getirir bir düşünün işte bu sebeplerden dolayı görme engelli olan bir çocuğa bir takım tanılamalar yapılıyorken işinin uzmanı eğitimci ve doktorlar tarafından uygun testlerden geçirildikten sonra karar verilip tanı konulmalı aksi halde zaten kırılgan olan pisikolojileri zarar görebilir eğitim sürecindeki yanlışlar zaman kaybına sebep olabilir tüm bunlar yanyana konduğunda telafisi zor durumlar ortaya çıkar 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder