16 Ekim 2014 Perşembe

BİR YERLERE SIĞAMADIK


Bu gün okulla ilgili olarak yeniden hayal kırıklığı ve üzüntü yaşadım.Taylan özel sınıfta derslere başlayacaktı sözde RAM evde eğitimi uygun gördüğü için okul müdür yardımcısı sağolsun çocuğu alalım sığdırırız bir yerlere nasılsa amaç denemek değilmi ne kaybederiz eğer uyum sorunu da yaşamazsa sorun olmaz gelip gidin demişti.
Bu yaklaşım beni öyle mutlu etmişti ki biri empati kurmuş anlamaya çalışmıştı ama bu gün her şey bir den yıkıldı sanki çocuğumun problemlerini ilk duyduğum günkü acı çöktü içime okul bahçesinde 
sinirden ağladım.
Gelen öğretmen sınıfta Down Sendromlu bir öğrencim var aşırı hareketli kabul edemem zaten bu çocuk bizim sınıfa da ait değil Görme engelliler sınıfın da olmalı deyince yaşadığım duygu çok kötüydü.
Zaten Görme engelliler sınıfı kabul etmemişti Otistik olduğu için,Oçem kabul etmemişti Görme engelli olduğu için şimdide Okul daki özel sınıf öğretmeni kabul etmiyor Görme engelli olduğu için hepsinin kendince sebepleri var bende bilemedim şimdi kim haklı kim haksız.
Tek bildiğim herkes kadar hatta herkes ten çok eğitime ihtiyacı olan yavrumun evde eğitim gibi dar bir çerçeve ye sıkıştırılarak eğitim hakkının elinden alındığıdır.
Hem eğitim şart diye kendilerini yırtıyorlar hemde türlü sudan sebeplerle asıl kısıtlayıcı engelleri kendileri koyuyorlar,
Sıralamak gerekirse

OTİZM:Sosyal bağ kuramamak gibi sari bir yanı olan yoğun insan ilişkileri isteyen bir bozukluk

GÖRME ENGELİ:Sosyalleşmek,öz güven en büyük sıkıntıları bunun için dış dünyayla temas olmalı

SERABRAL PALSİ: Sosyal izolasyon yaratabilecek fiziksel bir sekel yoğun çaba istiyor ilgi
                                   yüreklendirilme,takdir edilme tüm bu duyguları hissetmesi önemli bunların
                                   tamamı Taylanda var.
RAM Hastaneden çıkarılan rapordaki özür oranı kısmında ağır yazıyor ve oran 100 olduğu için ne gereği var eve öğretmen gönderelim evden çıkmanıza gerek yok çocukta yorulmasın,sizde yorulmayın bu kadarı yeterli zaten çocuk hiç bir şey anlayacak durumda değil demeye getiriyor.O zaman eve neden öğretmen gönderiyorsunuz ne gereği var dostlar alış verişte görsün diye mi.

Ben çocuğumun farklı ortamlara,seslere,insanlara,ilgiye,sevgiye,ihtiyacı var diyorum,bana uykudan önce masalı anlatılıyor.
İnek nerede? dağa kaçtı,dağ nerede? yandı bitti kül oldu meselesinde olduğu gibi bir sürü bahaneyle burnumuzun dibindeki eğitim kurumundan faydalanamaz olduk.
Bunu kendime bir türlü anlatamadım bu gün sinir oldum,üzüldüm,ama felakette hırs yaptım Taylana kimin ne gözle baktığı umurum da değil canları cehenneme.


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder