17 Kasım 2013 Pazar

GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİM ALABİLMELERİ İÇİN

Görme engelli çocukların,gören çocuklardan farkı yoktur,ancak nöral,sosyal,gelişimlerin de özellikle bebeklik dönemlerinde görme yetisinden mahrum olmaları çok ciddi bir mahrumiyettir eğitimlerinin erken dönemde ve farklılıklarına uygun şekilde başlatılmasının
,yaşamlarında ciddi fark yaratması ise bir mucize değil eğitim farkındalığıdır.Bu farkında lığı yaşayan ailelerin Görme Engelli bireyleri kendilerini toplum içinde ifade ederken daha bir etkin ve yaşama daha fazla dahil olabilme fırsatını yakalıyorlar.Kendi kendine yetebilme ,sosyal faaliyetler,iş bulabilme,topluluklara dahil olabilme,gibi pek çok şeyi başarıyorlar.




SGK Rehberinden faydalanarak kayıtlı olmaları dolayısıyla Türkyede ki görme engelli sayısı ( 216.077) kişidir bu rakamlardan yaş gruplarına göre yapılan sayımda 00-07 yaş grubu çocuk engelli sayısı (87.315) kişidir.

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü verilerine göre 2011-2012 öğretim yılında özel eğitim okullarında  özel eğitim sınıflarında ve kaynaştırma sınıflarında öğrenim gören öğrenci sayısı toplamda (212.617) kişi dir.

Aslında rakamlar çok iç açıcı gibi görünmesine rağmen Türkiye deki toplam engelli rakamları karşılaştırması yapıldığında acı gerçek ortaya çıkıyor Türkiye de ki toplam engelli sayısı  1.559.222. dir ki bu rakam total bir rakamdır tüm engel gruplarını içermektedir.2011-2012 eğitim verileri ise     212.617. kişidir bu rakamlar ışığında Engelli sayısı ile eğitim alan engelli rakamları karşılaştırıldığında aradaki ciddi fark kendini tariflemektedir ve acıdır.

Bu durumda ailelere düşen çok ciddi bir iş vardır.Aileler çocuklarının eğitim,öğretimleri için bir sıralama takip ederek çocuklarının bu süreçten faydalanabilmeleri için adımlar atmalıdırlar.

1-Bireyin ikamet ettiği bölgedeki Rehberlik Araştıma Merkezine baş vuruda bulunabilmek için öncelikle Tam teşekküllü bir devlet hastanesinden özel eğitim almanız için süresiz yada süreli ve engel düzeyinin en az %20 olmak koşulu ile sağlık kurulu raporu çıkartılmalı.

2-Bireyin velisinin yada resmi okul ve kurum yönetiminin yazılı başvurusu

3- 3-14 yaş zorunlu öğrenim çağında olan e-okul sisteminde kayılı olanlar için okul kaydı belgesi gerekmemektedir ancak sistemde pasif durumda olan kayıtlar için e-okul çıktısı öğrenci belgesi gerekmektedir.

4-Okula kayıtlı öğrenciler için eğitsel değerlendirme formu ilgili kişilerce doldurulup kapalı bir zarf içinde RAM a verilecektir.

5-Nüfus cüzdanı fotokopisi 

6-4 adet vesikalık fotoğraf.

bu sıralama dahilinde çocuklarını bulundukları bölgedeki Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinden birine başvuruda bulunarak en kısa zamanda eğitim almalarını sağlamaları gerekiyor eğitime ne kadar erken başlanırsa o kadar iyidir.Bu o çocuklar için hayati önem taşımaktadır,çünkü bu eğitim onların yaşama ne kadar dahil olabileceklerine dair bir ölçüttür.

Eğitim her engeli aşar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder